Головна » Статті » Мої статті

Класифікація проектів в сучасній педагогіці

          Сучасна педагогіка освітянські проекти класифікує так:

    I.За метою проектної діяльності:

·         Дослідницький (автори досліджують проблему через дослідження або експериментальну діяльність і результатом його виступає реферат, стаття або наукова праця на зразок дисертації);

·         Інформаційний (автори збирають інформацію за змістом проблеми у вигляді довідників, статей, буклетів, таблиць, карт, діаграм, графіків; інформують про неї дорослих або дітей через різні форми: лекції, семінари, виступи у засобах масової інформації);

·         Творчий (автори реалізують проблему через форми, що передбачають підтримку творчих обдарувань дорослих чи дітей або організацію діяльності клубів за інтересами, гуртків, випуск журналів, фільмів, проведення фестивалів, конкурсів, свят, виставок);

·         Ігровий (автори реалізують проблему через форми, що передбачають ігрові дії (розігрування за ролями): драматизації, КВК, театри, змагання);

·         Практико-зорієнтований (автори реалізують проблему через виробничу діяльність і узагальнюють результати у вигляді матеріалів, що можуть бути використані іншими фахівцями такого ж профілю: книги, посібники, моделі заходів, навчальні посібники ).

     II.За тривалістю:

·         Короткотривалі  (1 день – 1 тиждень);

·         Середньої тривалості  (день – 1 тиждень );

·         Довготривалі  (рік і більше).

     III.За кількістю учасників:

·         Авторські  (розробляються однією людиною);

·         Парні  (розробляються двома людьми );

·         Групові  (колективні ) – розробляються підгрупою з декількох осіб або колективом навчального закладу.

Сутність кожного виду проекту

відповідно до мети проектної діяльності

  1. Дослідницькі. Діяльність проектантів спрямовується на вирішення проблеми, результат якої заздалегідь невідомий. Проекти за своєю структурою здебільшого наближені до наукових досліджень: постановка проблеми; формулювання гіпотези, планування та розробка дослідницьких дій; збір інформації, її аналіз та узагальнення; підготовка до оформлення результату проекту; публічна презентація проекту; висновки.

  2. Творчі. Полягають у виявленні та підтримці здібних (обдарованих) дітей з певної галузі. Оформлення результатів проекту потребує чіткої форми: сценарії, статті, репортажі, колажі, стенди.

   3. Ігрові. Учасники проекту беруть на себе певні ролі, які обумовлені характером чи змістом проекту. У проекті імітуються соціальні або ділові відносини засобами гри.

   4. Інформаційні. Проекти спрямовані на збір інформації про певний об’єкт  (проблему, явище).Передбачається ознайомлення широкого загалу з цією інформацією, її аналіз та узагальнення фактів.

    5. Практико-зорієнтовані (прикладні). Проекти мають чітко визначені результати, які обов’язково зорієнтовані на соціальні (професійні) інтереси самих учасників. Спрямовані на впровадження в практику певних педагогічних підходів або на продукування навчально-методичних матеріалів за змістом педагогічної діяльності.

Категорія: Мої статті | Додав: lubaboiko (04.02.2014)
Переглядів: 759 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: