Головна » Статті » Мої статті |
З досвіду роботи У своїй педагогічній практиці стараюся використовувати всі форми організації інтерактивного навчання. Серед фронтальних інтерактивних методів найчастіше використовую такі технології: «Мозковий штурм», «Метод «Прес», «Експрес-опитування», «Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Займи позицію», «Критичне мислення», «Рефлексія». Найпростішою, на мою думку, формою організації інтерактивного навчання є робота в парах. Це так звана палочка-виручалочка вчителів початкових класів. Наприклад, для перевірки знань таблички множення і ділення я дуже часто використовую цей метод. Але для цього потрібно, щоб в класі панувала чесність. Адже в іншому випадку учні, вигороджуючи свого сусіда по парті, можуть обманути вчителя і сказати йому неправду (технологія «Взаємні запитання»). Ще широко використовую такі види робіт в парах: · гра «Незнайко» (на уроках читання, курс «Я і Україна» ) · «Інтерв’ю» (визначення ставлення сусіда по парті до тексту, твору) · «Щоденник подвійних нотаток» (проаналізувати разом ситуацію, проблему) Використовуючи таку форму організації, як робота в групах, досвідчені педагоги рекомендують утворювати групи з різнорідним складом учнів, включаючи туди сильних, середніх і слабких учнів. Група може бути сформована від 3-5 учнів, але не більше. У таких групах стимулюються творче мислення й інтенсивний обмін ідеями. Учні приділяють більше часу, коли висловлюють власну точку зору, можуть обговорити проблему детальніше й учаться розглядати питання з різних сторін. Найпоширенішими технологіями роботи в групах учнів початкових класів вважаю: · «Ажурна пилка» (підготовлені групи пояснюють матеріал одна одній) · «Акваріум» (одна із груп сідає в центр класу, утворює своє маленьке коло і обговорює запропоновану вчителем проблему вголос, а всі інші слухають, не втручаючись). · «Карусель» (два кола – зовнішнє і внутрішнє, внутрішнє – нерухоме (діти сидять спиною до центру), зовнішнє – рухоме).Цей метод використовується переважно при перевірці домашнього завдання або на етапі уроку актуалізація опорних знань. · «Навчаючи, вчуся» Технологію «Ажурна пилка» використовую на уроках читання, Я і України, математики. Технологію «Акваріум» найчастіше використовую на уроках мови, читання, природознавства. Технологію «Карусель» використовую рідко, тому що вона потребує чіткої організації і створюються проблеми з дисципліною. Але в цієї вправи є свої позитивні сторони: опитано всіх учнів класу і це зробили самі ж учні. Використовую цю технологію іноді на уроках природознавства і мови (при повторенні правил). | |
Переглядів: 1616 | Коментарі: 6 | |
Всього коментарів: 0 | |